Nová a kvalitná moto prilba je pri používaní na deväťdesiatdeväť percent úplne bezpečná a plne funkčná. Iné je to však v prípade prilby, ktorá má päť či dokonca desať rokov. Aj na prilby vplýva čas, konkrétne opotrebovanie materiálov a taktiež to, ako s nimi zaobchádzate.Obrázok motorkára pri rýchlej jazde na motorke

Čím viac „poudieraná“ tým opotrebovanejšie
Začnem prípadom, keď ste prilbu raz alebo aj niekoľkokrát využili, takpovediac, naplno. V preklade, mám na mysli prípady, keď ste reálne z motorky spadli, takže prilba splnila svoj účel. Akýkoľvek náraz a úder môže bezpečnostné funkcie prilby úplne znehodnotiť. Škrupina aj výstuž sú v niektorých prilbách konštruované tak, že pri náraze dôjde k ich roztrúseniu. Predstavte si to ako čelné sklo na vašom automobile. Jeho podstatou je, že pri náraze nevypadne z rámu. Roztrúsi sa na milión častí a mnohokrát ostane držať pokope. To však neznamená, že je použiteľné. Po náraze môže vaša prilba vo vnútri vyzerať rovnako, takže vlastne už vôbec nespĺňa ochranné funkcie vašej hlavy a života. Vo všeobecnosti platí pravidlo, že po autohavárií by ste si mali prilbu nechať skontrolovať. Pr nevinnejšom páde to však nie je na škodu tiež.

Vek a kvalita prilby
Materiály, a to všetky, sa prirodzene opotrebúvajú a strácajú svoje pôvodné kvality. Takže, prilba, ktorá má desať rokov, nemusí byť taktiež funkčná. Konkrétna doba, počas ktorej je jej používanie bezpečné, záleží od konkrétneho materiálu. Tieto údaje by mal uvádzať aj výrobca. Ako malá pomôcka vám pomôže možno to, že prírodné materiály majú vo väčšine prípadov kratšiu životnosť, ako tie syntetické.Chlap v prilbe sedí na odparkovanej motorke

Ako zistiť, že je čas na kúpu novej
Voľným okom to zistíte len ťažko. Lepšie je, ak prilbu odnesiete do špecializovanej predajne alebo servisu, v ktorom vedia reálne zhodnotiť a skontrolovať jej stav. Ak by ste takéto miesto nenašli a vaša prilba má viac ako desať rokov, mali by ste radšej popremýšľať nad kúpou novej.