Základné pravidlo pre každého motorkára znie, nesadať na motorku bez prilby na hlave! Neberme to však ako nejaké diktovanie, ale fakt, že súčasné prilby nás s nielen ochránia v prípade možného pádu či nárazu, ale takisto poskytujú komfortnú stránku a skutočne atraktívny dizajn. Najmä za predpokladu, ak vsadíme na typ ako AGV. Poďme sa ale vo všeobecnosti pozrieť na niekoľko kritérií, podľa ktorých sa dá vybrať vhodná helma. Dnes nám totiž trh v danom odvetví ponúka pomerne široké možnosti, tak ako vybrať správne?Jazdec na motorke, západ slnka
V prvom rade bezpečnosť.
Fakt, že tento bezpečnostný prvok prešiel náročným testovaním a teda je istotou či zárukou kvality, sa označuje homologáciou ECE 22.05.
Je ale pravda, že dnešných konzumentov zaujíma na prilbách takisto ich farba a dizajn.
Tu sú požiadavky samozrejme silne individuálne. Aj napriek tomu platí niekoľko zhodných bodov.A to napríklad, že pod celkovú cenu sa v nemalej miere podpisuje to, či ide o jednofarebný model alebo naopak ten so zložitejšími vzormi. Už len použitá farba je faktorom vyššej ceny a drahé sú spravidla repliky pretekárskych modelov. Nakoniec ale treba spomenúť aj funkčnú stránku dizajnu- v prípade vhodnej farby či odtieňov dokáže slúžiť ako viditeľný reflexný prvok v tme.
Podstatnou zložkou prilby je jej čalúnenie.
Vravíme o vnútrajšku týchto prvkov a ich komfortných vlastnostiach pri nosení. Pred niekoľkými rokmi bola výplňou koža, dnes je to spravidla mäkčený textil alebo ďalšie alternatívne materiály, čo sú prospešnejšie pre naše zdravie. Z hľadiska bezpečnosti je dôležitejšie, aby ste cítili, že prilba sedí nadoraz a pokiaľ vám je „voľná“, nie je to dobré znamenia.Motorkár s prilbou na hlave
Tu sa dostávame zároveň k výberu vhodnej veľkosti.
Priemerné a načastejšie vužívané veľkosti sú väčšinou od S (small) cez M (medium) až po L (large). Existujú však aj možnosti ako napríklad XXXS či v opačnom prípade XXXL.